Udostępnij facebook twitter
Skomentuj 0

Projekt Fashion Day 2019

O postrzeganiu luksusu jako możliwości zatrzymania się w chwili. O marce Walfre , mieliśmy przyjemność opowiedzieć na tegorocznej edycji Project Fashion Day we Wrocławiu.

Rozmawiają JOANNA GŁOWACKA i MAŁGORZATA SKOREŃSKA-POPARDA.

JOANNA GŁOWACKA: W ubiegłym roku zaprezentowałaś kompletną, całościową propozycję, bo dla mnie jesteś twórczynią kompletną. Jak sądzę przygoda rozpoczęła się od szalonych, fantazyjnych wzorów/printów, którymi można oklejać, ozdabiać samochody. Ale Twoje wyczucie stylu i fascynacja tkaninami i wzorami zaprocentowała przygotowaniem kolekcji, którą pokazałaś na ubiegłym Project FASHION DAY. Jak z perspektywy oceniasz udział w pokazach półtorej roku temu?

MAŁGORZATA SKOREŃSKA-POPARDA: Ubiegłoroczne dwa miesiące , w tracie których przygotowywałam całą kolekcję od wzoru, druku po produkcję modeli, były ciężkie, stresujące, szalone, ale zmodernizowały mnie , zaprojektowały na nowo, tym razem to ja mogłam uczestniczyć w swoich własnych przemianach. To fascynujące jak moda, również jako dziedzina sztuki towarzyszy nam w zmianach. To fascynujące jak mogę dostarczyć projekty swoim klientom jako zasób, który zwiększa ich pewność siebie, komfort, a również który działa na zmysły.

Koncept Twojej twórczości rozwija się, weszłaś mocno w branżę wnętrzarską – opowiedz o tym?

Producentem elementów do wystroju wnętrz jesteśmy od 8 lat. Marka Walfre powstała po dodaniu do interakcji między kształtami , geometrią i przestrzenią, odrobiny dotyku i dźwięku koloru. Obserwując jak reguły w postrzeganiu luksusu, a tym samym marek luksusowych, ustanawiają się na nowo, cieszy mnie fakt, że moje postrzeganie luksusu jako możliwości zatrzymania się w chwili staje się aktualne i nabiera rozmachu. Staram się aby nasze projektowanie było wzbogacone o wymiar ,artystyczny (zapraszam du współpracy artystów, grafików ), kreatywny, trochę duchowy. Nasza otwartość ma już pierwszych fanów :). Okazuje się , że niektóre z nieformalnych , niekonwencjonalnych projektów Walfre są atrakcyjne, gdyż zmieniają się w miejscu użytkownika. Może pochłonąć je ten ekscytujący lub humorystyczny design. To wielki atut i komplement.

Jak oceniasz dzisiejsze pokazy?

Bardzo gratuluję tegorocznym projektantom. Gratuluję tobie Asiu za wytrwałość. Wiem jak dużo wysiłku, energii, pracy , nakładów należy włożyć w zaledwie te kilka minut na scenie. Już na drugi dzień trzeba wrócić do obowiązków, należy mocno się cieszyć i doceniać możliwość uczestniczenia w chwilach takich jak ta. Pamiętając o wątku biznesowym.. kupując i współpracując z małymi przedsiębiorcami i projektantami, wspieramy samych siebie na lokalnym rynku, Projekt FASHION DAY we Wrocławiu przybliża te możliwości.
Pomału akceptuję to, że nie jesteśmy w stanie już oddzielić życia wirtualnego od realnego, ale chcę jednak nadal namawiać, abyśmy sprawiali aby to te nasze realne przestrzenie były tymi pięknymi.

JOANNA GŁOWACKA
Joanna stylizuje i robi makijaże do sesji biznesowych reklamowych, modowych, a także edytoriali. Lubi, gdy modelka nie jest zamalowana, a makijaż jest narzędziem pozwalającym wydobyć z twarzy to, co najpiękniejsze.

 

MAŁGORZATA SKOREŃSKA-POPARDA
projektant produktu MeganPoparda. Specjalizuje się w modernizacjach oraz zmianach designu pomieszczeń. Tworzy marki limitowanych kolekcji ubrań Megan, tapet Walfre. Miłośniczka samochodów Artgarfcars, założycielka firmy Artgraf projektowanie i produkcja. Swoje projektowanie wzbogaca o wymiar duchowy, technologiczny, kreatywny i artystyczny.

Masz pytanie? Chcesz napisać komentarz?
Skorzystaj z poniższej opcji ;)